donderdag 29 september 2011

Film Review

Iedereen kijkt wel eens naar een film. In de bioscoop, bij vrienden of gewoon lekker thuis.

Ik ben zelf een filmliefhebber maar maak er soms gewoon te weinig tijd voor vrij om even lekker alleen of met me vriend een film te kijken. Ik ga wel regelmatig naar de bios met me vriend en wat vrienden maar eigenlijk te weinig =(

Zelf houd ik heel erg van oorlog films en waargebeurde verhalen. Ook Disney ben ik helemaal gek op en kan er dan ook echt geen genoeg van krijgen <3

Voor jullie heb ik een Film Review gemaakt over een mooie film




Hoofdrollen
Richard Gere
Joan Allen
Cary-Hiroyuki Tagawa
Sarah Roemer
Jason Alexander
Erick Avari
 
Genre
Drama

 Lengte 
104 minuten

Taal 
Engels




Het gaat over een waargebeurd verhaal in Japan maar is verfilmd in Amerika.
Het verhaal begint met een spreekbeurt van een jonge die later in het verhaal terug komt. Hij houd een spreekbeurt over zijn HERO Hachiko.


Professor Parker Wilson vind op een dag een achtergelaten hondje in een reismandje op het station. Hij neemt de hond mee naar huis met de gedachte dat hij zal worden opgehaald door zijn rechtmatige eigenaar.
Hij noemt de Akita-inu Hachiko, als niemand de hond komt ophalen neemt de familie het besluit om Hachi te houden.
Op een dag als  de professor naar zijn werk gaat ontsnapt Hachiko en loopt achter zijn baas aan naar het treinstation. De professor probeert hem naar huis te krijgen maar dit lukt niet. Als uiteindelijk Hachiko naar huis gaat kan de professor eindelijk naar zijn werk.
Als hij rond 5 uur op het treinstation arriveert staat Hachiko hem op te wachten in het plantsoen. Vanaf die dag gebeurden het iedere dag, s’ ochtends en s’ avonds.
Dit gaat een aantal jaar door totdat de professor tijdens zijn werk een hartstilstand krijgt en overlijd. Hachiko blijft hem iedere dag opwachten op het station en kan zijn baas niet vinden. Naar een aantal jaar word hij vrijgelaten zodat hij zijn roeping kan vinden en kan wachten op zijn baas die nooit meer terug komt.

Dit hield hij 9 jaar vol en overlijd op het plantsoen voor het station als trouwe viervoeter.


Bij het station Shibuya staat een brons standbeeld van Hachiko, bij dit station wachtte Hachiko altijd op zijn baas.









Dit verhaal geeft mij nu ik dit type en  er aan terugdenk weer tranen. Het is zo’n ontroerende film!
Wil je even goed uithuilen? Dan moet je zeker deze film kijken!

deze film krijgt van mij de maximale beoordeling!

Een zekere aanrader!